duminică, 1 aprilie 2012

Cum se circulă pe drumurile cu două benzi pe sens?


            În seara aceasta am trăit culmea nesimțirii mersului pe doua benzi pe sens. Povestea e cam așa: mă deplasam pe două roți, pe un drum cu două benzi pe sens, o idee mai repede decât cel care dormea în fața mea pe banda de lângă axul drumului recte 2. Cum nu recomand nimănui să depășească prin dreapta, doar tramvaiul , stau liniștit în spatele mașinii. Acesta mă vede și trage jumatate de mașină pe prima bandă, jumătate o lasă pe a doua cât să trec eu cu motorișca mea pe două roți.
           Niciodată nu am înțeles pasiunea și dragostea pentru banda 2. Am înțeles că ne-am câștigat acest drept la Revoluție dar hai să vedem ce zice și codul rutier:
           Art. 129. - Conducatorii sunt obligati sa conduca vehiculele cât mai aproape de marginea din dreapta partii carosabile.
          Art. 131. - (1) În cazul în care drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele vor fi conduse pe banda situata lânga acostament sau bordura.
         Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
      Art. 41.  (2) Numerotarea benzilor de circulaţie pe fiecare sens se efectuează în ordine crescătoare de la marginea din partea dreaptă a drumului către axa acestuia. În cazul autostrăzilor, banda de urgenţă nu intră în numerotarea benzilor de circulaţie.




              E destul de clar acum?




sursa foto

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu