joi, 8 noiembrie 2012

Blestemul viniturii versus frustrarea băştinaşului

                 Comentânt articole pe un ziar local  am fost mirat de răspunsul unui băştinaş în sensul că acesta îmi recomanda să mă întorc de unde am venit. Am fost mirat să văd că în 2012 cineva mai poate pune această problemă altfel decât în sensul unei glume spuse de doi vecini sprijiniţi de  gard.
                   Se pare că încă mai trăiesc printre noi specimene rare care tănjesc după perioada ceauşistă a industrilizării când au apărut cartiere noi denumit generic colonii.
                 Băştinaşul trăieşte de multe ori într-o falsă superioritate alimentată de faptul că el nu a trebuit să se zbată pentru lucrurile obţinute cu greu de către vinitură. Faptul că acesta a moştenit ceva de la părinţi/ bunici e de multe ori o piedică în a muncii la fel de mult ca cel care pleacă de la zero.
                 Aş vrea să scăpăm de această mentalitate. La un momendat fiecare a fost băştinaş într-o zonă iar faptul că am plecat în căutarea unui mai bine nu cred că mă pune pe o treaptă socială inferioară faţă de nimeni.


p.s. În Timişoara, cel puţin, am întălnit de multe ori reproşuri la adresa viniturilor cum că am strica piaţa muncii. Din propia experienţă pot să vă spun că de cele mai multe ori noi nu acceptăm salarii de nimic fiind nevoiţi să plătim chirii, etc pe când colegii de aici s-au complăcut în situaţii de genul acesta. Partea tristă e că vorbesc de tinerii până în 35 de ani.

2 comentarii:

  1. La capitolul asta, problema este doar cu banatenii. Nu am auzit astfel de comentarii decat de la ei. N-ai sa auzi un moldovean sau un oltean sa spuna asa ceva. Astia din Banat s-au invatat sa fie sclavii ungurilor si nu le prea mai plac romanii, iar pe de alta parte unii dintre ei sunt prea prosti ca sa poata concura pentru um job cu un oltean sau moldovean.
    Daca nu erau ceilalti astia si acum pupau poala la unguri, drept multumire privesc de sus restul tarii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Momentan aici am intalnit problema fiindca aici imi fac veacul. Nu stiu cum e in alte parti dar tind sa cred ca glumite se fac peste tot si ca fiecare padure are uscaturile ei.

      Ștergere