marți, 26 februarie 2013

Religia este ?

                Duminică am luat-o pe tanti Popa în braţe şi ne-am pus să ne uităm la un film. Tot am auzit eu despre Viata lui Pi   aşa că ne-am pus să ne uităm.
                În primul rând nu recomand acest film celor care au fost mahmuri cu o seara înainte.
                În al doilea rând nu recomand acest film celor care stau în garsonieră de 20mp şi au tv cu diagonala de 1,2 metri.
                 În al treilea rând nu recomand acest film pentru a fi văzut la cinema, cu atăt mai puţin de către cei care stau în primele rânduri.
                  În al patrulea rând nu recomand acest film dacă nu eşti fanul nimicurilor gen psihologie motivaţională.
                  Totuşi o chestie din film mi-a adus aminte de o problema legată de religie ce îmi stătea pe limbă de ceva vreme.  De ce nu pot fi ortodox, catolic, penticostal,  etc în acelaşi timp? De ce majoritatea ,,credincioşilor,, au atitudini de genul o să vezi că noi avem dreptate. Ceea ce faceţi voi e doar o luare a numelui domnului în deşert. Religile nu convieţuiesc, ele sunt într-o permanentă competiţie. Dacă se întălnesc trei persoane din culte diferite ai fi tentat să crezi că ei vorbesc despre dotăriile maşinilor pe care le au în propietate. Cea mai mare aberaţie de după 89 îmi pare predarea religie ca materie în şcoală. Nu cred că a apropiat pe nimeni mai mult de Dumnezeu ora săptămânală de religie.
                    Răspunsul la întrebarea ,,Ce este religia?,, l-am găsit în ,,Moromeţii,, acum mulţi ani în urmă. Religia este ceea ce te lasă să dormi liniştit noaptea! Nimic mai mult.

2 comentarii:

  1. Nu e chiar asa :)
    Spre exemplu, sunt (momentan) Catolic, Greco-Catolic si ma voi boteza in curand la Penticostali. Intotdeauna imi place sa DISCUT despre religie, pentru ca eu consider ca doar asa te poti apropia mai mult de adevar, de cunoastere. Ascult rock/metal cu placere (am ascultat si black/death, dar am renuntat...prea multe grohaituri). Am fost la olimpiada de religie nationala anul trecut, asa ca nu poti spune ca sunt incuiat. Daca vrei sa iei cu mine la o bere/un pahar de vin, te bag sub masa lejer, dar nu beau cat sa ma inbat :) prietene am avut cam 10 :) Nu poti sa fi apartenent la toate religiile deodata pentru ca:
    1) Au ideologii diferite/opozitorii. Nu poti crede ca o banana este galbena si alba in acelasi timp: ori e galbena, ori e alba.
    2) Exista tendinta de arata cu degetul: uite la x, pocait fiind, ca bea un pahar de vin, noi care azidimineata ne-am trezit si ni se invartea camera cu noi si nu mai stiam cum ne cheama dupa betia de aseara.
    Sau, sa spunem: Eh...uite la preotul Y, ortodox, ca baga bani in buzunar cu 3 maini odata, sau la fel de catolici. Suntem prea ocupati sa vedem partea rea din om, nu partea buna.
    3) Am fost educati in scoala sa fim inchisi la minte, nimeni nu ne-a pus imaginatia la lucru, nimeni nu ne-a invatat sa ne spunem parerea public, ci sa respingem categoric orice e nou. GRESIT!! omul este liber sa judece si sa actioneze dupa propriile placuri (bineinteles, suportand consecintele care vin odata cu actiunile) si dupa propriile convingeri.
    4) Sunt ateu pentru ca din mana ateilor nu au murit atatia oameni ca din mana Catolicilor in Cruciade... PFFF!! cea mai mare tampeniepe care am auzito. oamenii confunda termenul de Dumnezeu cu cel de Biserica/Religie, ceea ce este foarte grav: nu preotul din biserica te scapa de pacate sau te iarta, ci Domnul, care este UNIC in toate religiile (bine, nu si martorii lui Iehova, poate in alt post de pe forum)
    Ceea ce difera este ceva simplu, de la felul in care te imbraci, in care te infatisezi in oras/biserica(luat ca locasul de cult), muzica pe care o asculti, ..., pana la punctul de vedere asupra Sfintilor, Preacuratei Fecioare, si a Sfintei treimi (spre exemplu Unitarienii cred ca exista Dumnezeu si atat, Isus fiind un profet, un fiu a lui dumnezeu, dar nu o parte activa a Sfintei treimi).
    Religia NU este ceea ce te lasa sa dormi linistit noaptea. Adica nu ar trebui sa fie asa. Este ceea ce ar trebui sa iti mentina "morcovul" activ: noi trebuie sa pastram cele 10 porunci, plus porunca lui Isus: Iubiti-va intre voi asa cum v-Am iubit Eu pe voi. Acestea daca te uiti mai bine, sunt cai pe care un om ar trebui sa le urmeze CA SA TRAIASCA BINE si sa fie pace in lume. Daca toti ar respecta legile, ar fi MUUUULT mai bine in lumea asta plina de razboaie, foame, durere, doar ca pentru unii nu conteaza si celalalt, un egois izbitor isi spune punctul de vedere. Nu conteaza ce religie ai, atata timp cat ii incredintezi lui Dumnezeu viata ta(nu uita ca el si-a dat viata pentru tine prin Isus). Restul e doar "savoarea" data de cateva zeci/sute/mii de generatii inaintea ta.
    Asa ca nu trebuie sa vezi religia ca pe ceva foarte important. Daca esti Catolic, nu esti 100% mantuit, daca esti ortodox, nu esti 100% mantuit, daca esti penticostal, nu esti 100% mantuit, trebuie sa ai o inima buna si sa iti vezi de ale tale. Nu e greu :) si aia cu uitatul la tv, e cam prostie. Adevarat, MULTE prostii la tv, dar trebuie sa alegi din ele. Spre exemplu, ma uit la TV foarte rar, asa is de cand ma stiu. Ma mai uit pe Discovery/NatGeo/history, si sunt student la Telecomunicatii. Nu am ce invata de la Tv...prefer muzica si internetul.
    Tot respectul si cand ai chef de discutie, esti binevenit. Intotdeauna placerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai ai de iubit, baut, iesit, ascultat, vazut dupa care o sa ajungi la concluzia mea :P

    RăspundețiȘtergere